neljapäev, juuli 28, 2005

Naiivset

Niipalju siis sellest. Et püüan riime vältida. Nad raisad ikka ronivad sinna, kuhu pole vaja.

Naiivset

Sind oma unedesse ootan
Sest ilmsi näha sind ei või
Ning ainult tasakesi loota
Et siiski seob meid mingi lõim

Sinkhallid punased ja pruunid
Ma kadund värvid kogun kokku
Ning mõtetesse saadan ruunid
Ajukäärdudesse keradena lohku

Nii oma unedes ma unistusi näen
Rändlinde kogunemas parve
Sind tervitama rannaäärde läen
Sest oma unedes sa oled nõnda lahke

Sind oma unedesse ootan
Sest ilmsi näha sind ei või
Ning ainult tasakesi loota
Et siiski seob meid mingi lõim

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas riimides on midagi halba?

Ulmeguru ütles ...

Asjatundjad väidavad, et Krafinna luuletused on seda paremad, mida vähem seal riimi on... kui riim sees, siis kipub jamaks...

Nii on vähemasti arvatud adekvaatsete isikute poolt.

Anonüümne ütles ...

Vata, riim nõuab rytmi. Läbivat, yhest, mõjuvat. Noh, samasugust, nagu antud luuletuses jälle ei ole . . .

Ulmeguru ütles ...

Ma täitsa usun, et riim need jamaks teeb...

Minu enda jaoks on luule absoluutselt arusaamatu asi... ei loe teist üldse ja tarbin seda põhiliselt laulutekstide ning proosa motode ja vahepaladena...

Ajuti on suisa piinlik, sest tutvusringkonnas on palju toredaid inimesi (kes samas ka luuletajad) ning pean piinlikkusega tunnistama, et ma pole neist enamustelt ridagi lugenud...

Loodan, et Krafinnat nõustanud isikud ei pahanda, et neid adekvaatseteks nimetasin... tegelikult olen ma väga tänulik neile, kes konstruktiivset kriitikat tegid... on kindlasti abiks, sest kirjutamise mõttes on vähe abi sellest sõprade/tuttavate meeldib-ei-meeldi hinnangulisest kiidulaulust... mitte, et see halb oleks, aga mõnikord oleks vaja ka pisut neutraalsemaid arvamusi...

Pahainimene ütles ...

Mina ilmselt adekvaatseks isikuks ei kvalifitseeru, aga ausalt, Krafinna on ikka palju paremat kirjutanud kui see...

Pahainimene ütles ...

Ei saanud vastu panna, üks lulla Ahti blogist:

kerge röögatus.
karuperse maigutus.
liitri viina läigatus.
homse päeva ehmatus.

Krafinna ütles ...

Ah muidugi ei ole see hea. Mis te üldse jahute.
Riimides peab olema palju suurem korrapärasus ja kooskõla. Üldse on see siia pandud kui mingi meeleolu kajastus, mis lollakalt on lollis riimis. No ei ole seda soolikat, ei ole... aga mingil viisil tundub, et olgu kasvõi lollakas riim kui üldse vabavärss. Sellest viimasest ei saa üldse aru, kehitatakse vaid õlgu, et parem vilets riim, kui üldse mitte midagi. No saa siis neist aru. Ma enam ei püüagi.

Pahainimene ütles ...

Olen nyyd, sul on ju supermõnusaid asju - ka riimis asjade hulgas :)
Mulle lihtsalt tundub, et sul on viimasel ajal kerge deprekas... vi midagi (patsutap lohutavalt).

Krafinna ütles ...

Sass, sa ei teagi, kui õigus sul on... Aga äitähh patsutamast :)