kolmapäev, juuni 01, 2005

Appiii! (ma vajan armastust)

Kuidas on võimalik, et siiralt ja puhtalt kirja pandud mõtteid tõlgendatakse kurjadeks, arrogantseteks ja läbinisti võltsideks. Aru mai taipa.

Ühesõnaga, tsiteerides Hallsilma: «Kui ilmas oleks üks riik, kus valitseks seadusega tagatud ja kaitstud USULAGEDUS, siis mina emigreeriks hea meeli sinna. Sest siis saaks politsei kutsuda, kui jehoovake ukse taha tuleb või kui kirikukell hommikul magada ei lase või kui hallsilmad ja krafinnad kraaklevad.»

Ja millest see jälle lahti läks, see mõttetu jagelus, mida on kordades läbi arutatud, seisukohad on selged. Kas tõesti see meeletu vaidlusjanu, iha domineerida, kiusata väiksemaid, suruda oma seisukohti peale, õrnalt ning tungivalt, niiet sest igaüks aru ei saa? Ei, mitte seda ma ei teinud.

Ja ma tõepoolest arvan, et usk ei ole nii mõttetu nähe. Miks? On olemas tugevaid inimesi, tõeliselt tugevaid, kes ainult oma jõuga, oma mõistusega rügavad selle elu läbi, toetuvad teistele tarkadele inimestele, ei saa aru, misasi on fataalsus, ei saa aru, miks on vaja mõnikord uskuda, et on keegi kuskil, kes suudab lahendada kogu selle pullikaka, mis kas teenimatult või teenitult su kaela on vajunud. Usk võib olla ka see ainus habras juukseots, mille küljes mõni elu ripub. Kuidagi alatu on seda naeruvääristada, maha trampida inimesed, kes siiralt on leidnud omale ainuõige eluviisi. Ei, ma ei räägi sektidest, räägin tugevast ja jõulisest usust, et tuleb usaldada ja uskuda, kui teisiti ei oska, ei saa, ei suuda.

Jah, see on jaanalinnu käitumine, muidugi on. Aga suurem jagu inimkonnast ei ole nii tugev, et seda kräppi, mis ümberringi on, näha ilma prillideta. Mina eelistan tumedaid prille. Siis on ootamatusi vähem. Aga prillid on ka need. Jah, tean, tuleks need ära visata. Kohe, ja seista silmiti häbitu maailmaga, mitte hullutada ennast. Kratist kinni võtta ja külma vette visata. Ainult nii lahkuvad viimased tumedusetükid mu silme eest. Aga kas ma tahan seda? Ei julge tahta. Arg olen, missiis?

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

ja ometi ühe usu materdamise kõrvalt promob hallsilm maausku. võta nüüd siis kinni...

Krafinna ütles ...

Ma ka ei saa mitte millestki aru. Solvasin teda kuidagi? Millega?

Anonüümne ütles ...

Hallsilm lihtsalt on selline. Tahab kõik inimesed oma järgi paika panna. Kaotada erinevused. Vähemalt mina olen temast nii aru saanud.

Anonüümne ütles ...

On vist ütlematagi selge, et alati on mingi seltskond, kes saab asjast omamoodi aru. Religioon ongi maailmale skandaaliks ja peavangutuseks, ning püüd seda liiga hästi maailma sisse sobitada hakkab juba asja olemusele vastu käima.

Ja mis puutub nendese tugevatesse inimestesse, siis üldiselt on nii, et inimesed on sedapalju targad kui nad on ka tugevad. Ning kui siia juurde meenutada Sokratese tähelepanekut, siis pole see just suurem asi lohutus.

Krafinna ütles ...

Mm. Lihtsalt vana sõda jätkulahing, selgus. Hmm.

Morgie ütles ...

Usk ei ole mõttetu. Kuid minu jaoks on ahistav ja mõttetu end ühe kogudusega siduda, nõuda oma usule tuge teiste inimeste ja vaimuliku juhi usu jõust.